LeeuwardenRuiterskwartier 111 (bekijk kaart)mail@in2media.frl058 737 0161
AmsterdamJohan van Hasseltkade 304 (bekijk kaart)mail@in2media.amsterdam020 261 6480
05 januari 2017

In dit handboek hebben we niet alleen onze visie, maar ook de dingen die belangrijk voor ons zijn omschreven. Voordat je samen met ons merken kunt maken, moet je immers wel weten wat ons in2media maakt.

in2media handboek

in2media handboek

leestijd: 9 minuten

We zijn nogal hard gegroeid de laatste tijd. Dat kwam niet alleen omdat we met enige regelmaat best geinig zijn op social media en een aardig potje kunnen vormgeven, maar ook omdat we een hele duidelijk visie hebben. Die visie helpt ons om merken te máken. Niet gek dus, dat we op zoek zijn naar mensen die daar achter staan en ons als team het liefst ook nog versterken. In dit handboek doen we daarom ons best niet alleen die visie op papier te zetten, maar ook om te omschrijven welke dingen belangrijk voor ons zijn. Voordat je samen met ons merken kunt maken, moet je immers wel weten wat ons in2media maakt.

In2media begint bij – de naam verklapt het al een beetje – de kernwaarden. Na een vurige brainstormsessie, wat gevloek en slechts een paar slapeloze nachten, waren we eruit: in2media is samen te vatten in drie hele belangrijke woorden. Persoonlijk. Daadkrachtig. Innovatief. Het is dan ook niet verwonderlijk dat ook dit handboek drie hele belangrijke hoofdstukken bevat. De onderdelen van die hoofdstukken vormen samen dan weer de in2media-code. En straks, als je een zucht van verlichting slaakt omdat je alles gelezen hebt en/of het helemaal niet zo saai was als je dacht, ben jij ook een beetje in2media.

Introductie

Nog een introductie? Hou op met me! Ja, want voordat we kunnen beginnen aan de kern, moeten we ons natuurlijk nog wel even voorstellen. Dat is wel zo vriendelijk.

In2media begon op een koude winterdag, toen Gerard Duursma het Douwe Egberts Café in Leeuwarden binnenliep voor zijn dagelijkse bakkie pleur. Dat café was niet zomaar een café. Dat café had namelijk al duizenden volgers op Facebook toen Leeuwarden nog in de rouw was om het verlies van de Hyves-glitterplaatjes en het best cool was om luidkeels ‘Ik neem je mee’ van Gers Pardoel mee te blèren.

“Dat café had al duizenden volgers op Facebook toen Leeuwarden nog in de rouw was om het verlies van de Hyves-glitterplaatjes.”

De drijvende krachten achter het online succes van dat café waren Esther Jansma (die de Facebookpagina onderhield) en Patrick van Erven (die naar eigen zeggen niets kan, maar waarschijnlijk wel iets met dat café te maken had, want hij kreeg altijd twinkelende ogen als het over de gezelligste huiskamer van Leeuwarden ging). Maar goed, Gerard was zo’n man die communicatieplannen schreef die ergens op de plank belandden en het Douwe Egberts Café was het voorbeeld van hoe het wél moest. Na eigenlijk behoorlijk weinig brainstormsessies, gevloek en slapeloze nachten, besloot het drietal hun krachten te bundelen: wat ze met het café deden, moest ook voor andere bedrijven kunnen. In2media was geboren.

Persoonlijk

Zo heurt het eigenlijk

Had je net dat geruite Jort Kelder-maatpak aangeschaft voor onze teammeeting omdat dat eigenlijk zo heurt? Trek die sokken tot op de kuit dan maar heel snel weer uit, want wij zijn niet zo formeel. Echter, mocht jij je prettig voelen bij de Barney Stinson-lifestyle, dan zeggen wij juist weer: ‘Suit up!’. Bij ons hoef je geen hokjes en kaders te verwachten. Dat geldt niet alleen voor de dresscode, maar ook voor hoe je met je collega’s omgaat. Bij ons is er geen duidelijke hiërarchie. Als je aan iemand verantwoording af moet leggen, is dat voornamelijk aan onze klanten en aan jezelf. En als je voor iemand moet buigen, is dat wanneer je eruit wordt gedronken op een personeelsborrel. Daar hebben we het later nog wel een keertje over.

Eén voor allen, allen voor één

We willen ons werk graag zo goed mogelijk doen. Logisch. Geloof ons, we hebben het geprobeerd, maar als je alles alleen wilt doen lukt dat niet. In2media zijn we samen. Zit je dus met je handen in het haar omdat je te weinig dagen in je week hebt, heb je even wat nieuwe inspiratie nodig of kun je die dringende webcarevraag niet beantwoorden omdat je nét even de hond aan het uitlaten bent: vraag je collega’s! Dat geldt trouwens ook wanneer je iets over hun vakgebied wilt weten. Schroom dus niet ze aan de mouw te trekken wanneer je een basiscursus Photoshop, monteren of Facebookadvertenties wilt. En we vinden het dan wel zo leuk wanneer jij óók klaarstaat wanneer ze jouw hulp nodig hebben!

“Zonder jou zijn we helemaal niets.”

Jij bent zeg maar best wel belangrijk

Wij verkopen geen producten. Wij verkopen vaardigheden van mensen. En in de mensenhandel zijn de mensen het belangrijkst. Kortom: zonder jou zijn we helemaal niets. Dat betekent dat we graag willen dat jij je prettig voelt op je werk. Ga dus gerust in gesprek met je collega’s als er iets is waar je mee zit. Daarnaast geven we je graag de ruimte om jezelf te ontwikkelen. Is er een cursus die je graag wilt volgen of zie jij het helemaal zitten om dat ene project op te pakken? Zorg er dan voor dat het gebeurt. Als je initiatief neemt is er een heleboel mogelijk!

Hakuna matata

Wil jij je Macbook het liefst door het raam flikkeren, heb je Slack al drie keer verwijderd en weer geïnstalleerd en heb je ‘huilen in een hoekje’ als opdracht aangemaakt in je urenregistratie? Geen stress! Als je altijd positief blijft, alles even laat bezinken en desnoods om wat hulp vraagt, zul je zien dat het allemaal best wel meevalt. Wij zorgen ervoor dat je niet meer taken hebt dan uren in de week, dat je alles tot je beschikking hebt om een goede planning te kunnen maken en dat je een heleboel schouders hebt om op uit te huilen, mocht het wel een keer nodig zijn. Als je Brigitte Kaandorps ‘Ik heb een heel zwaar leven’ door de speakers pompt, snappen we de hint.

Daadkrachtig

Door tot de klus geklaard is

Je bent bij ons aan het verkeerde adres als elke dag om dezelfde tijd klaar wilt zijn. Soms, heel soms, komt het voor dat we een deadline hebben die strakker is dan een gabber in ’93. Dan zetten we de schouders eronder, bestellen we een pizza op kantoor en bikkelen we door tot in de late uurtjes. Op zo’n moment zorg je er samen voor dat de klus geklaard wordt en laat je je collega’s niet aan hun lot over omdat jij nog naar je tennistraining moet. Maar wees niet bang, op de meeste dagen bepaal je gewoon zelf wanneer je terugkeert naar het cluster katten op je bank. Bij ons begin je over het algemeen zo laat (of vroeg) als je wilt en blijf je tot jij het genoeg vindt. Als het werk maar af is en je voldoende uren maakt.

In2media ben je 24/7

Stel: je gaat naar dat ene hele speciale VIP-feest in Amsterdam of je maakt een foto van de straten van Leeuwarden die zo mooi is dat niet alleen je moeder trots op je is. Is dan je beste vriend de eerste die je een berichtje stuurt? Fout! In2media ben je altijd. Als je dus iets (mee)maakt dat kan helpen bij een van de accounts die wij beheren, dan denk je even aan ons. In2media is altijd aan. Inspiratie krijg je immers niet alleen wanneer je het nodig hebt, maar juist ook onder de douche, in de auto, tijdens een borrel of wanneer je ‘gezellig’ op de bank hangt. Als je bij in2media werkt, wil je altijd op de hoogte zijn van de nieuwe gadgets, reclamestunts en alles wat viral gaat op het internet. Wij houden elkaar scherp via onze inspiratiegroep op Slack en willen altijd de beste en de snelste zijn. Want laten we eerlijk zijn: het is best kicken als je artikel eerder online staat dan dat van die andere partij.

“Soms komt het voor dat we een deadline hebben die strakker is dan een gabber in ’93.”

Iedereen is een sukkel

Fouten maken we allemaal, iedereen is zo nu en dan een sukkel. Zo plaatste Sanne ooit een gezellige groepsselfie op het Instagramaccount van een klant, stuurde Patrick middenin de nacht ‘Seks?’ in een groepsapp van een bedrijf (ja echt) en verliep de eerste werkdag van Valèry ook al niet zo soepel. Zij interviewde de bekende eilander Hessel en zijn dochter Tess en vroeg hoe ze elkaar ontmoet hadden. Juist. Esther ‘flawless’ Jansma maakt trouwens nooit fouten waar ze zelf het slachtoffer van is. Zij stuurde ooit een foto waarop Patrick dronken lag te slapen bij de buren naar een klant, maar daar lag ze zelf geen nacht wakker van. Patrick trouwens ook niet, althans, niet die nacht. Bij fouten maken hoort ook feedback krijgen. Dat kan soms best naar zijn als jij je hart en ziel in een project hebt gestort. Bedenk dan dat je alleen feedback krijgt van collega’s om je werk beter te maken. Omarm het!

With great freedom, comes great responsibility

Bij ons krijg je een heleboel vrijheid. Vrijheid om je eigen uren in te delen, af en toe thuis te werken en altijd je eigen ideeën in te brengen. Je wordt meteen in het diepe gegooid en dat brengt veel verantwoordelijkheid met zich mee. Jij bent het aanspreekpunt voor onze klanten, zorgt ervoor dat afspraken worden nagekomen en garandeert dat die fabelachtige content daadwerkelijk de wereld in wordt geslingerd. Dat vergt meer van je dan alleen plaatsnemen achter dat bureau: we zouden het geweldig vinden als je initiatief neemt, ambitieus en betrokken bent.

Geen ivoren torens!

Wij zijn innovatief door oprecht te zijn. In een oerwoud van logo’s, schreeuwerige reclames en gepolijste communicatie-uitingen op social media, laten wij de menselijke kant van een organisatie zien. Want in de ivoren torens kunnen ze nog zo’n mooie slogan bedenken; wat je als organisatie uitstraalt moet wel matchen met wat je in werkelijkheid bent. Social media is enorm transparant, dus val je keihard door de mand als je je anders voordoet dan je bent. Wij vinden dat ieder bedrijf een verhaal heeft dat het verdient om gezien te worden. Het vertellen van dat verhaal zorgt ervoor dat merken toegankelijk worden en dat klanten zich verbonden voelen. Om dat te kunnen doen, moeten we ervoor zorgen dat niet alleen het management, maar een hele organisatie meebeweegt. Om daarvoor te zorgen hebben we constant contact met onze klanten. Wij zijn geen bureau dat alleen maar produceert, we zijn een partner die inspireert en motiveert. Zo geven we elk merk een gezicht.

Veranderen is leuk

Als je anderen advies wilt geven over nieuwe media, dan moet je natuurlijk zelf wel een beetje op de hoogte zijn. Daarom houden we constant onze ogen open voor de nieuwste ontwikkelingen en veren we mee. Want mocht die malle Mark Zuckerberg op een dag de stekker uit Facebook trekken, dan moeten wij klaar zijn om over te schakelen op welk ander medium dan ook.

Niet alleen op de lange termijn moeten we snel kunnen veranderen; ook op de korte termijn moeten we flexibel zijn. Want denk maar niet dat je je bij in2media de hele dag op één ding kunt focussen. Ben jij gek! Er is altijd wel iets wat even tussendoor moet, wat even prioriteit heeft. Dan is het juist de kunst om de focus op het geheel te houden. Succes daarmee.

“Wij zijn geen bureau dat alleen maar produceert, we zijn een partner die inspireert en motiveert.”

Kill your darlings

Zelfs de meest ingeburgerde dingen kunnen we aan de kant zetten als jij een betere methode weet. Er bestaan geen heilige huisjes. Behalve Slack misschien, we houden nogal van Slack. Dus denk jij de perfecte advertentiemethode gevonden te hebben of weet jij precies welke software perfect zou zijn voor onze planning, dan proberen we het graag uit. Want wie niet blijft vernieuwen, wordt binnen no-time ingehaald.

Samen werken aan in2media

We vinden het belangrijk om in2media samen beter te maken. Daarom beoordelen we met z’n allen de sollicitaties die binnenkomen (ja, ook de jouwe) en bepalen we samen wie er uitgenodigd wordt voor een gesprek. Ook vergaderden we samen over de nieuwe weg die in2media in moest slaan. Om ons te blijven verbeteren, houden we tweewekelijks een teammeeting. Dat is niet alleen heel gezellig, maar zorgt er ook voor dat we doelen kunnen stellen voor de korte termijn en twee weken later kunnen bespreken of ze behaald zijn. Handig hè?

Klaar nu.

Als je dit leest, ben je goed bezig. (Of je bent zo’n lezer die altijd eerst de laatste pagina’s leest omdat hij wil weten hoe het afloopt, dan ben je niet goed bezig.) Je weet nu namelijk al een heleboel over onze principes, blunders, kracht en idealen. Als je nu nog niet in foetushouding op de grond ligt of in een hoekje zit te huilen, zijn we blij dat we jou een beetje meer in2media hebben gemaakt. Jij past vást heel goed bij ons!

Waar je nog niet zoveel over weet is over onze dromen. Want waar willen we eigenlijk naartoe? Ons doel is om het beste en grootste bureau van Nederland te worden op het gebied van contentmarketing. Als bedrijven aan social media denken, moeten ze aan in2media denken. Vinden wij heel logisch. Echter, groot worden kunnen we niet alleen. Daar hebben we droomklanten voor nodig: klanten die ons energie geven en die energie krijgen van wat wij doen. Alleen zo kunnen we blijven groeien en doen wat we het allerleukst vinden: steengoede content maken.

Groeien is natuurlijk niet ons enige doel: we vinden het ook belangrijk om onszelf te blijven. Daarom blijven we werken in kleine, betrokken teams, die content maken die van je scherm knalt. Kom je ons helpen?