LeeuwardenZuidvliet 26 (bekijk kaart)mail@in2media.frl058 737 0161
AmsterdamJohan van Hasseltkade 304 (bekijk kaart)mail@in2media.amsterdam020 261 6480
Zonder spek, maar mét bonen

Douwe Egberts Café Leeuwarden doet online echt mee.

Zonder spek, maar mét bonen

Douwe Egberts Café Leeuwarden doet online echt mee.

De online huiskamer van Douwe Egberts Café Leeuwarden

Er zullen weinig Leeuwarders zijn die in hun leven nooit van het zwarte goud van Douwe Egberts geproefd hebben. Dan hebben we het nog niet eens over die welbekende rode zakken in de supermarkt, maar over de koffie in het gezelligste café van Leeuwarden: het Douwe Egberts Café. Waar de koffie altijd goed is, de barista’s altijd vrolijk en de gasten altijd tevreden.

Dat het Douwe Egberts Café de gezelligste huiskamer van Leeuwarden is staat vast. Aan ons de taak dat huiskamergevoel te vertalen naar een social mediastrategie waarmee het café online écht meedoet. Zonder spek, maar wel met bonen. Dat is gelukt, want Douwe Egberts Leeuwarden heeft inmiddels meer dan vijfentwintigduizend (!) volgers op social media. Daar drinken we een bakkie op!

Beste vrienden met de barista’s

Wie het Douwe Egberts Café binnenloopt, staat meteen oog in oog met een van de lachende barista’s achter de counter. Niet meer dan logisch dat de stralende middelpunten van het café ook online de show stelen. De barista’s worden door ons volop gefotografeerd en zijn in de loop der jaren zelf ook behoorlijk handig met de camera geworden. Als je als fanatieke social media gebruiker het café binnenstapt, is er een grote kans dat je het gevoel krijgt dat een goede vriendin die prachtige rosetta op je cappuccino tovert.

Maar het zijn niet alleen de barista’s die het café zijn bestaansrecht geven; een klein legertje vaste gasten bezoekt elke dag het café voor hun favoriete bakkie. Deze ambassadeurs van het café willen we ook graag online laten zien. Daarom plaatsen we regelmatig foto’s van leuke gebeurtenissen in het café en riepen we de foto van de week in het leven. Met foto’s die gasten online plaatsen maken ze kans op een gratis kop koffie. Zo houden we de fans echt betrokken.

Cafeïne en bubbels

Wie denkt dat er in Leeuwarden niets te beleven valt, moet eens op de social mediakanalen van het Douwe Egberts Café gaan kijken. Het café heeft een flink prominente plek in Leeuwarden – met het mooiste uitzicht – en de kans is dan ook groot dat dat ene toffe evenement te zien is vanuit het café. Volg je het café op social media? Dan volg je Leeuwarden ook een beetje.

Ook voor speciale gebeurtenissen in en rondom het café is volop aandacht op social media. Jubilea, grote en kleine mijlpalen moeten immers gevierd worden. Soms met een kop koffie, soms met champagne. Doen wij niet moeilijk over.

Plaatjes waar je dorst van krijgt

Wat kunnen ze goed koffiezetten hè, die meiden van DE. Je hoeft maar twee keer met je ogen te knipperen en ze hebben een prachtig hart of roosje in je cappuccino getekend. Hun kunsten gaan echter verder dan dat: met het grootste gemak haken ze met hun latte art in op actuele thema’s in Leeuwarden. Dat leggen wij dan natuurlijk met liefde vast. En al helemaal als we het resultaat daarna op mogen drinken.

Naast een hele verzameling cappuccino’s, lungo’s, café latte’s en meer drinkbaar geluk, schenkt het Douwe Egberts Café elke twee maanden een andere special. Wij denken samen met de barista’s na over de smaken (vinden we helemaal niet erg), fotograferen de specials en verzorgen de naam, de teksten en de vormgeving. En zeg nou zelf: dat ziet er toch uit om op te, eh, drinken?

Leeuwarden houdt van DE

In 2013 begon het iets té gezellig te worden in het Douwe Egberts Café: het café was zo geliefd dat er bijna geen zitplaats meer te vinden was. Tijd voor verandering. Het café moest uitgebreid worden met een compleet nieuwe verdieping. Het enige nadeel van de verbouwing was dat zoiets geld kost, veel geld. Wij zetten alle zeilen bij en zorgden ervoor dat iedereen van de crowdfundingsactie wist die ervoor moest zorgen dat het café omgetoverd kon worden in ‘de gezelligste huiskamer van Leeuwarden XL’. Dat lukte, want Leeuwarden houdt van DE. Binnen vijf dagen werd de benodigde 85.000 euro opgehaald. Helemaal niet verkeerd.

Snapchatgeneratie

Op Snapchat doen de barista’s zelf verslag van hun avonturen achter de counter. Volgen dus!

Snapchatgeneratie

Op Snapchat doen de barista’s zelf verslag van hun avonturen achter de counter. Volgen dus!

21.925

volgers op Facebook

3.247

volgers op Instagram

2.565

volgers op Twitter

Ook scoren op social media?
Wij helpen jouw merk sociaal te maken. Laat je gegevens achter, zodat wij vrijblijvend contact met je op kunnen nemen om de mogelijkheden te bespreken.