LeeuwardenZuidvliet 26 (bekijk kaart)mail@in2media.frl058 737 0161
AmsterdamJohan van Hasseltkade 304 (bekijk kaart)mail@in2media.amsterdam020 261 6480
Neushoorn: epicentrum van creativiteit

Het nieuwe dak van culturele hotspot Neushoorn moet eraf

Neushoorn: epicentrum van creativiteit

Het nieuwe dak van culturele hotspot Neushoorn moet eraf

Een euro in de pot voor het p-woord

Noem je het een poppodium? Foei! Dan kun je bij Neushoorn meteen vertrekken. Neushoorn is geen poppodium, maar de nieuwste culturele hotspot van Leeuwarden. Het is dus niet voor niets dat iedereen die het p-woord gebruikt, een euro in de pot moet doen. In korte tijd moest het gebouw aan het Ruiterskwartier uitgroeien tot het epicentrum van creativiteit in Leeuwarden, niet alleen op muzikaal gebied, maar ook op gebied van theater, film én dans. Maar hoe verkoop je concert na concert uit zonder social media? Niet! Of, nou ja, lang niet zo makkelijk (want laten we wel een beetje bescheiden blijven).

  • Vriendjes met de directeur

    Aan ons de uitdaging om Leeuwarden betrokken te houden; van de bekendmaking van de naam tot het leggen van de eerste steen en van het plaatsen van de tap tot het huilen om de eerste kater. We zorgden ervoor dat je al een beetje verliefd was op de met graffiti bespoten muren, al een beetje bevriend was met voormalig directeur Janpier, al wat kon fantaseren over de artiesten die het podium zouden betreden en geen oog dicht kon doen zonder over Neushoorns te dromen. Ook zorgden we ervoor dat de fans van voormalig poppodi- eh, hotspot Romein hun likes overdroegen aan Neushoorn. Tegen de tijd dat de deuren van Neushoorn daadwerkelijk openden, was heel Leeuwarden betrokken.

    Geef ze van jet(t)je

    Tsja, en hoe begin je een eerste avond beter dan met een uitverkocht concert? Tijdens de openingsavond speelde Fink het net geplaatste dak van Neushoorn af. Precies veertienhonderd ogen bekeken het spektakel, want met een beetje hulp van social media verkochten we ook de laatste kaarten aan het Friese publiek. Een paar weken later was het tijd voor de officiële opening, waar het onwaarschijnlijke duo Jet (Bussemaker) en Jett (Rebel) een mooie show weggaven. Het aantal aanwezigen? Gewoon weer zevenhonderd.

    Sold-out: no tickets left

    Leuk, zo’n uitverkochte zaal bij de opening, maar er moeten er natuurlijk nog een heleboel volgen. We werken dagelijks samen met het marketingteam van Neushoorn om ervoor te zorgen dat alle, nou oké, zoveel mogelijk van de evenementen uitverkopen. Met specifieke targetting zorgen we ervoor dat die metalfan niet wordt uitgenodigd voor dat concert van B-Brave (want van dat gegil moet je houden). Ondertussen houden we de fans betrokken met updates over de mensen, het pand en de evenementen van Neushoorn en staan we ze te woord met vlijmscherpe webcare. Hoe je concerten uitverkoopt? Nou, zo.

    Daar in het kleine café aan het Ruiterskwartier

    Weet je waar niemand gelukkig van wordt? Dansen op een lege maag. Daarom werd aan Neushoorn ook het zelfstandige Neushoorn Café gekoppeld. Zo konden hongerige hipsters, metalheads met trek en rockers met rommelende magen voor de show nog even een goede burger naar binnen werken. In Neushoorn Café is volop aandacht voor lokale producten en maatschappelijke thema’s. Dit laten wij regelmatig naar voren komen op de speciale Facebook- en Instagrampagina, die erop gericht zijn hun volgers te laten kwijlen op het scherm en ze naar het café te brengen voor goed eten en interessante evenementen.

    26.747

    volgers op Facebook

    4.447

    volgers op Instagram

    3.480

    volgers op Twitter

    Ook scoren op social media?
    Wij helpen jouw merk sociaal te maken. Laat je gegevens achter, zodat wij vrijblijvend contact met je op kunnen nemen om de mogelijkheden te bespreken.