LeeuwardenZuidvliet 26 (bekijk kaart)mail@in2media.frl058 737 0161
AmsterdamJohan van Hasseltkade 304 (bekijk kaart)mail@in2media.amsterdam020 261 6480
Luister pik, een Amsterdamse URL eindigt niet op .nl

Een campagne met een grote bek en een klein hartje.

Luister pik, een Amsterdamse URL eindigt niet op .nl

Een campagne met een grote bek en een klein hartje.

Gaat lekker pik

Lekker ouwe, die .amsterdam-domeinextensie. Maar dan moet ‘ie wel effe aan de man gebracht worden. Want laten we wel wezen: Amsterdam is wereldwijd een veel sterker merk dan Nederland. Toen de .amsterdam’s beschikbaar kwam, gaven onze gappies van Buutvrij daarom de aftrap met ijzersterke offline campagne, terwijl wij de online communicatie de wereld in slingerden. Het resultaat: 27.000 registraties. Niet gek toch?

Merken, instanties én Mokumers stonden vooraan in de rij voor een eigen .amsterdam-domein. De lancering begeleidden wij natuurlijk met passende online content. PuntAmsterdam is een tikkie brutaal, en dat waren wij online dus ook.  Want branie schoppen op social media, dat kunnen we wel.

  • Mazzelpikken eerst

    Zoals het een echte Amsterdamse campagne betaamt, kregen echte godenzonen als eerst de kans hun domein te claimen (het mag natuurlijk niet zo zijn dat zo’n kakkerlak uit 010 er met jouw merknaam vandoor gaat). Uit de Mokumers die meteen met liefde hun .nl bij het vuilnis pleurden, werden 100 mazzelpikken gekozen. Deze pioniers, van onder andere Kwekkeboom, de Gaypride, Rollende Keukens en de 9 straatjes, werden uitgenodigd voor een heus Mazzelpikkenfeest ter ere van de lancering. Toen de borrels op waren en de katers uitgerust, was het de buurt aan de rest van Nederland (en de wereld!) om een .amsterdam te registreren.

    Pioniers

    PuntAmsterdam kan niet bestaan zonder trotse Amsterdammers, dus zochten we ze op. Soms voor een lang interview en soms voor een kort stukje tekst, maar altijd om hun website in het zonnetje te zetten. Daardoor werden zij nog iets blijer met hun .amsterdam-domein en wisten nog meer Amsterdammers hen te vinden. Oh, en goed voorbeeld doet goed volgen natuurlijk. Het is niet voor niets dat al 27.000 mensen een .amsterdam hebben.

    Mooie plaatjes

    Amsterdam is prachtig. Daar wilden wij elke bijgoochem op het internet van op de hoogte brengen. We speurden daarom Instagram en Facebook af om de mooiste plaatjes te scoren en ze met naamsvermelding op onze kanalen te delen. En toen ging het los, want niet alleen Nederland, maar heel de wereld houdt van onze hoofdstad. Een mooie foto van de grachten is daardoor genoeg voor hele bergen likes en weer een stukkie meer naamsbekendheid voor .Amsterdam.

    Omdat de doelgroep ook op Instagram flink aanwezig is, maakten we een Instagrampagina aan die dagelijks honderden hartjes binnenharkt. Op geefmijmaar.amsterdam vind je de mooiste foto’s van grachtenpandjes, tramrails, evenementen, watertjes en de Dam. Zoek maar eens op #geefmijmaaramsterdam. Dikke kans dat je onze foto’s tegenkomt bij de populairste berichten. En toch zijn we zo lekker gewoon gebleven.

    Nieuwtjes voor fans

    Wekelijks houden we op Facebook en Twitter de doelgroep op de hoogte van de laatste gebeurtenissen in 020. Van een Mokumse versie van Nijntje tot Johan Cruijf, van Sail tot een roltrap aan de Vijzelstraat. Zo blijven de fans niet alleen up-to-date, maar ook betrokken bij het merk PuntAmsterdam. En tsja, dan krijgt 010 het af en toe best zwaar te verduren.

    21.826

    volgers op Facebook

    12.600

    volgers op Instagram

    Ook branie schoppen op social media?
    Laat je gegevens achter, zodat wij vrijblijvend contact met je op kunnen nemen om de mogelijkheden te bespreken.