LeeuwardenZuidvliet 26 (bekijk kaart)mail@in2media.frl058 737 0161
AmsterdamJohan van Hasseltkade 304 (bekijk kaart)mail@in2media.amsterdam020 261 6480
Reik, zover je kunt!

Bij zorginstantie Reik staat talent centraal. Wij zorgen voor een bijpassende socialmediastrategie.

Reik, zover je kunt!

Bij zorginstantie Reik staat talent centraal. Wij zorgen voor een bijpassende socialmediastrategie.

Goede socialmediaposts reiken verder

Expertise- en behandelcentrum Reik helpt kinderen, jongeren en volwassenen met een licht verstandelijke beperking verder in hun ontwikkeling. Een nobel doel, waar wij natuurlijk graag een handje bij helpen. Dat doen we door het verhaal van de organisatie online op een leuke en begrijpelijke manier te vertellen voor iedereen die bij Reik betrokken is. Zo weten ouders wat er speelt, kunnen medewerkers vol trots laten zien wat ze doen en zijn cliënten op social media het stralende middelpunt.

Geen beperkingen, maar mogelijkheden!

Als je een slogan hebt als ‘Reik zover je kunt’, kun je bijna niet anders dan talent centraal stellen. En waarom zou je die talenten alleen intern laten zien? Wij en het team van Reik sloegen de handen ineen om te zorgen dat de wereld de verhalen achter de organisatie zou horen. Dat doen we door te schrijven over cliënten, en niet hun beperkingen, maar hun mogelijkheden te belichten.

En hoewel je het liefst alles met iedereen deelt, is het soms wel oppassen. Bij Reik hebben we namelijk te maken met een kwetsbare doelgroep: een doelgroep die soms hartverwarmend reageert, maar ook weleens boos kan zijn. Contact met jeugdzorg is bijvoorbeeld niet altijd leuk. Aan ons de taak om in nauwe samenwerking met het team van Reik ervoor te zorgen dat iedereen die op social media reageert zich gehoord voelt en – als het even kan – weer fan wordt van Reik.

Medewerkers in het zonnetje

Een organisatie is niets zonder haar medewerkers. Wij zorgen ervoor dat de socialmediakanalen van Reik een podium zijn waarop ruimte is voor de visie, projecten en prestaties van medewerkers. Zo blijven niet alleen de volgers, maar ook de collega’s van Reik op de hoogte. Dus maakt een medewerker van Reik dus zijn tv-debuut, is het onderzoek van een van de medewerkers van Reik gepubliceerd of was er een interessante bespreking? Grote kans dat je het terugziet op social media!

Social media weer sociaal

Van meeleefgezin tot woongroep, van app tot online platform: Reik heeft het allemaal. En wat blijkt? Facebook is niet alleen een geschikt medium om mensen bekend te maken met het zorgaanbod van Reik, maar ook om mensen te vinden die zorg kunnen aanbieden. Zo werd een oproep voor een meeleefgezin voor een zwanger meisje met verstandelijke beperking maar liefst 2.190 keer gedeeld. Met zoveel belletjes dat de verantwoordelijke bij Reik bijna een telefonist moest aannemen, werd het ineens een stuk makkelijker om een geschikte kandidaat te vinden. Kinderen die moeilijk geplaatst kunnen worden, kunnen met behulp van Facebook snel ergens terecht met behulp van targetting op gezinnen met een zorggerelateerde opleiding. Zo wordt social media ineens wel héél sociaal.

Actualiteiten in beeld

Het gaat hard met de ontwikkelingen in de zorg. Belangrijk dus, dat een instelling als Reik laat zien dat ze op de hoogte is. Niet alleen nieuws waarin Reik, werknemers en cliënten een hoofdrol spelen wordt daarom gedeeld, maar ook ander zorggerelateerd nieuws wordt gedeeld. Zo wisten de volgers meteen dat de fidgetspinner een rage zou worden en wat dat betekent voor kinderen met ADHD en autisme, worden ze regelmatig op de hoogte gehouden van ontwikkelingen in de digitale zorg en werden fragmenten uit het programma ‘Het is hier Autistisch!’ van Filemon Wesselink enthousiast gedeeld en besproken

5.629

volgers op Facebook

1.522

volgers op LinkedIn

849

volgers op Twitter

Ook verder reiken op social media?
Wij helpen jouw merk sociaal te maken. Laat je gegevens achter, zodat wij vrijblijvend contact met je op kunnen nemen om de mogelijkheden te bespreken.